تبلیغات
مباشرون - مطالب مهر 1398
سه شنبه 9 مهر 1398  10:04 ب.ظ    ویرایش: - -

همه معماران به دلیل حضور در محیط‌های یادگیری و تجربه آن در طول زندگی خود، نگاهی ویژه و نشاًت گرفته از تجارب فردی خود در این محیط‌ها دارند. این الگوها می‌توانند نقاط شروعی باشند تا طراحان بتوانند برای توسعه ایده‌های خود از آن بهره جویند. توجه به بستر معماری و داده‌های طرح، از ابزار مولد اولیه معماران، در فرآیند معماری هستند و رویکرد اصلی طراحی را تعریف می‌کنند. این رویکرد به تجلی گسترده گزینه‌های طراحی منجر شده است و در نهایت و ارزیابی موفق تراز راه‌حل‌ها و طراحی‌های کامل‌تری را به دنبال دارد. در حال حاضر بی‌توجهی به بستر و اقلیم در بسیاری از طراحی‌ها در آموزش معماری در دانشگاه‌های امروز رایج است. مسئله اصلی در روند طراحی این محیط آموزشی برقراری محیطی مطلوب هم از لحاظ روانشناسی و هم از لحاظ اقلیمی می‌باشد. هدف این رساله رسیدن به نقطه آسایش محیطی از طریق کنترل کردن فاکتورهای اقلیمی و نور روز می‌باشد. همچنین به دلیل فقدان فضای خصوصی، جهت آموزش معماری، این امر ضرورت می‌یابد تا در سایت مورد نظر فضایی جهت این امر اختصاص یابد. این رساله به مطالعه تاثیر منظر اقلیمی و بستر و زمینه در طرح‌های معماری پرداخته است.

ادامه مطلب   


نظرات()  

مباشرون